Pušenje i generalizovani anksiozni poremećaj (GAP)

Ako ste iskusili generalizovani anksiozni poremećaj (GAP), verovatno ste stalno uznemireni i zabrinuti. To je hronična i uporna bolest koja može imati negativan uticaj na vaš život, uključujući karijeru, obrazovanje i lični život.

Za mnoge ljude sa GAP, pronalaženje olakšanja povodom anksioznosti predstavlja konstantnu bitku. Neke osobe sa GAP pokušavaju same da se leče u cilju smirenja sopstvenih živaca i obavljanja svakodnevne rutine. To može uključivati štetne supstance kao što su alkohol, droge ili nešto kao što je pušenje. To može biti štetan način da se nosite sa sopstvenom anksioznošću, štetan po celokupno zdravlje i može vas izložiti riziku da razvijete rak pluća.

Uprkos široko rasprostranjenom znanju o negativnim zdravstvenim posledicama pušenja i drugim formama duvana i upotrebe nikotina, kao što su rak pluća i hronični plućni opstruktivni poremećaj, približno 15.5 procenata populacije SAD puši. Stope ljudi sa anksioznim poremećajem, uključujući i generalizovani anksiozni poremećaj čak su veće. Neki od faktora rizika koji povezuju anksioznost i upotrebu duvana uključuju stresno detinjstvo, poteškoće povodom tolerisanja negativnih emocija i impulsivnost.

Nikotin samo privremeno smanjuje anksioznost

Ključna stvar koju treba znati o nikotinu i anksioznosti je da nikotin samo proizvodi privremeno olakšanje od anksioznosti, dok istovremeno ugrožava opšte fizičko zdravlje. Mnogi ljudi okreću se cigaretama kada se osećaju anksiozno i psihološki efekat nikotina može stvoriti smirujuću senzaciju. Međutim, ovo obično funkcioniše samo dok supstanca ne prođe kroz sistem, što znači da će se odlazeće situacije koje provociraju anksioznost vratiti kod osobe na isti nivo anksioznosti, koje je osoba imala pre cigarete.

Pušenje je štetna i skupa navika. Posebno kod osoba sa GAP, pušenje može pogoršati anksioznost tokom vremena.  Dok pušenje može pomoći umirenju u trenutku, može povećati brige povodom novca i zdravlja, što može izazvati ozbiljnu i stalnu anksioznost povodom tih pitanja. Vremenom, može pogoršati i simptome i celokupno zdravstveno stanje.

Šta raditi umesto toga

Postoje mnoge opcije lečenja dostupne za probleme anksioznosti nalik GAP, koje nisu fizički destruktivne i koje takođe mogu imati dugotrajne efekte. Prvo ćete možda želeti da potražite savet lekara. Ako ne znate odakle da počnete, lekar opšte prakse može vam dati uput za psihijatra.

Što se psihoterapije tiče, prelazićete simptome anksioznosti i okidače i raditi na identifikovanju rešenja tih pitanja i problema. Od kognitivno-bihejvioralne psihoterapije do dijalektičke psihoterapije, postoje mnoge metode koje su vam dostupne. U nekim slučajevima, doktor će možda preporučiti lekove za anksioznost, kako bi vam pomogao da upravljate brigom i stresom na svakodnevnom nivou. Za neke ljude, lekovi su kratkoročno rešenje dok prolaze proces terapije, dok će drugi biti na lekovima mesecima ili čak godinama. To je odluka koju ćete vi ili vaš doktor doneti na osnovu vaše jedinstvene situacije.

Zaključak

Nikotin i druge supstance, kao što su alkohol, mogu izgledati kao lak način da sami lečite anksioznost. Ali svaka od tih opcija ima posledice po vaše zdravlje. Traženje pomoći zbog sopstvene anksioznosti, najbolji je način da dobijete olakšanje.

Prevod: Psiho ćoše

Izvor: Verywellmind

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.