Kako da se nosite sa verbalno agresivnim ljudima

I pored miliona godina evolucije, ljudsko telo je naučilo da reaguje sa ‘bori se ili beži’ u situacijama koje zahtevaju hitnost. Vaše telo automatski prelazi u mod preživljavanja, kada se nađete licem u lice sa ljutitom osobom. To što ćete se osećati defanzivno je u potpunosti normalno. Ali postoji puno više načina koji mogu biti od pomoći da se nosite sa tim situacijama efikasnije.

Verbalno agresivni ljudi su kao divlje životinje sa ljudskim jezikom. Takođe mogu se opisati kao odrasle siledžije koje ne poštuju ljudski život. Verbalna agresija u većini slučajeva prelazi u fizičko zlostavljanje, što je zabrinjavajuće. U jednoj studiji, pronađeno je da među venčanim parovima koji su se suočili sa verbalnom agresijom, 80% će verovatno da se suoči sa slučajevima fizičkog zlostavljanja.

Ukoliko se suočavate sa verbalnim zlostavljanjem kod kuće, na poslu ili bilo gde u javnosti vi treba i morate da preuzmete odmah akciju protiv toga. Vaše opcije su da se konsultujete sa odeljenjem za ljudske resurse na poslu ili lokalnom policijom.

U daljem tekstu objašnjeno je 7 načina koji vam mogu pomoći sa verbalno agresivnim ljudima:

  1. Izaberite da ne odgovarate

Nikada ne odgovarajte ljutoj osobi sa ljutnjom. Nigde vas neće odvesti i bićete zaglavljeni u situaciji u kojoj nećete biti sposobni da smislite kako iz iste i da izađete.

  1. Izaberite da ne shvatate stvari lično

Zapamtite da će ti ljudi da koriste reči koje zaista povređuju. Ali biće veoma pametno sa vaše strane ukoliko uzmete u razmatranje da druga osoba pati u sebi i nije sposobna da misli jasno o tome šta on/ona govori. Vi treba da izaberete vaš odgovor veoma pažljivo.

  1. Odgovorite sa saosećanjem

Medicinske sestre koje rade na psihijatriji često se susreću sa ljudima koji su veoma verbalno agresivni i one prate sledeće korake koji im pomažu da spreče da situacija eskalira i pomažu pacijentima da se vrate u stanje smirenosti.

U daljem tekstu navedeni su ti koraci:

“*Ocenite nivo agresivnosti osobe na skali od 1 do 10.”

* Pokušajte da shvatite značenje agresivnog ponašanja.

* Povežite se sa agresivnom osobom.

* Pronađite rešenje kao način da izađete potrebama osobe.

Vi možete da iskoristite iste strategije u pokušaju da umirite agresivnu situaciju.

* Ocenite njihov nivo agresivnosti. Zapitajte sebe, da li vam se čini da su oni na osnovu njihovih akcija samo malo nervozni ili postoji potencijalna pretnja da će besna osoba da povredi sebe ili druge.

* Nemojte čekati da potražite ili pozovete pomoć ukoliko mislite da neko može biti povređen.

* Slušajte sve što ljuta osoba govori i preformulišite sve što je izrečeno kako bi bili sigurni da ste ih razumeli dobro.

* Koristite rečenice nalik ‘Ja razumem zašto si uznemiren/a’ ili ’Ja mogu da vidim kako je to frustrirajuće po tebe.’

* Pitajte agresivnu osobu da li ima predlog da reši problem ili joj ponudite vaše rešenje.”

  1. Dozvolite im sigurno mesto gde mogu da izraze svoje emocije

Ono što verbalno agresivnim ljudima treba jeste ventil za njegove/njene emocije gde mogu da otpuste negativnu energiju i frustracije. Pokušajte da ih saslušate i saosećate koristeći sopstvenu verziju realnosti. Dajte im do znanja da ste tu da im pomognete.

  1. Dozvolite im prostor da budu sami

Dok je u stanju ljutnje i besa, osoba postaje veoma osetljiva na uticaje svoje okoline. Kada postoje mnoge stvari koje treba da se obrade u mozgu, to je vrlo konfuzno. Samim tim, najbolje je da pustite agresivnu osobu da bude malo sama. Češće se desi da osoba shvati šta se dešava i dolazi do stanja smirenosti.

  1. Odgovarajte sa humorom

To je mač sa dve oštrice, jer ako krene u pogrešnom pravcu može pogoršati situaciju. Ali najskrenije šale mogu učiniti čuda. Neophodno je da imate na umu da agresivna osoba ne bi trebalo da bude meta vaše šale, pokušajte šalu da izvedete na sopstvenom iskustvu. Odgovor kao što je ‘A ja sam mislio/la da samo krelac kao ja nije sposoban/na da shvati problem’ može zaista da bude od pomoći. Osmeh može čuda da čini prilikom rešavanja problema agresije.

  1. Predložite izvore za pomoć

Pokušajte da ponudite verbalno agresivnoj osobi neku pomoć, predložite doktora ili psihoterapeuta. Oni u početku mogu odbijati pomoć, ali vaša je dužnost (moram reći!) da ubedite nju/njega da je u njihovom sopstvenom interesu da traže pomoć.

Danas ima puno grupa za savetovanje, jer su dostupne putem aplikacija, poruka, sajtova, telefona, pa čak i putem video razgovora.

Prevod: Psiho ćoše

Izvor: Themindsjournal

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

w

Povezivanje sa %s