4 tajne o otpuštanju emocionalnog bola

Neko je ranio moje srce poprilično gadno. To je jedan od onih raskida koje ne uvidite da dolaze, vrsta raskida za koje mislite da se nikada ne može desiti vama. Ali desio se meni i izgubila sam sebe na neko vreme. Bila sam u tolikom bolu, da nisam ništa drugo želela nego da ga se rešim. I jesam.

Ali jedini način da brzo zacelite emocionalnu bol, jeste da pobegnete od iste. I ja sam znala da je to nešto što mogu da uradim. Jedna od glavnih poruka u mom učenju je da osetite sve – čak i kada je to mučenje.

Ali ja sam bila tako umorna od stalnog osećanja bola. Ja sam samo želela da on nestane. Mi smo kao ljudi tako napravljeni da bežimo od bola. Mi želimo da pobegnemo onoliko daleko koliko je to moguće, bilo da to znači da bol teramo od sebe ili da nalazimo način da isti otupimo. Problem sa tim pristupima je što kreiraju još veći problem, u smislu bolesti, anksioznosti i emocionalne stagnacije.

Ukoliko ste neko ko želi da živi duboko ispunjen život, vi morate da naučite da se suočite sa vašim bolom. Znam da to ne zvuči primamljivo, ali ignorisanje vašeg bola učiniće da se osetite vremenom sve lošije. Jedino zaista suočavanjem lice u lice sa bolom, možete naći lepotu, bogatstvo i radost koja dolazi sa istinskom slobodom. Šta želite za vaš život?

Umesto da se krijem od užasnog bola, ja sam osećala, ja sam se suočila. U daljem tekstu navedeni su koraci koji su bili ključni u tome da mi pomognu da procesuiram sopstveni bol, otpustim i tranformišem u ljubav:

  1. Budite svesni vaših osećanja u svakom trenutku

Kada osetite da emocija nadolazi — bilo da se radi o bezvrednosti, ozlojeđenosti, praznini, sramoti ili usamljenosti—osetite ih u potpunosti. Osetiti sopstvene emocije znači da im dozvolite da se rašire po telu i primetite senzacije koje se dešavaju i koje one izazivaju. Nemojte sa njima da manipulišete ili da pokušavate da ih kontrolišete. Dozvolite sebi da budete prisutni i da ih posmatrate.

Bol aktivira rane iz detinjstva i mi se često vraćamo našim verzijama koje nisu logične, kada smo duboko uznemireni. Veoma je važno da ne posramljujete sebe za bilo koje osećanje koje naiđe, bez obzira o čemu se radi. Sve prolazi. Ophodite se prema sebi kao što bi se ophodili prema sopstvenom detetu. Recite sebi da je sve u redu. Recite sebi da ste tu. Ovo može da zvuči čudno, ali ljubav koju imamo za sebe je najbolja alatka za zalečenje emocionalnog bola.

  1. Dišite vašim srcem

Postoje različiti načini da dišete, koji ohrabruju izlečenje. Jedna od najednostavnijih tehnika je da legnete na zemlju i da polagano, duboko udišete i izdišete svim srcem. Nežnim disanjem kroz svoj nos i u vaše srce, može pomoći da se otvori srčana čakra, koja je često blokirana kada se prolazi kroz emocionalnu bol. Dišite na taj način 5 do 10 minuta ili duže ukoliko želite.

Ponavljam, obratite pažnju na bilo koje emocije koje se pojave i dozvolite im da izađu na površinu bez osuđivanja. Vi ćete možda osetiti tugu i biće vam potrebno da se isplačete. Nemojte ništa držati unutar sebe.

  1. Vrištite u jastuk

Ja sam veliki fan vrištanja. Korišćenje glasa da se otpusti emocija je poprilično katarzično. To pomaže da se otpusti zaglavljena energija u našim telima i dovodi nas u mnogo mirnije stanje. Neki ljudi potiskuju ljutnju ceo život, zato što su bili učeni da je pogrešno ili loše osećati ljutnju. Čak iako se ne osećate ljuto, vrištanje može biti veliko energetsko olakšanje.

Pa, zgrabite jastuk, nabijte lice u njega i vrištite dok se ne osetite kao da ste završili. Ukoliko osećate potrebu da plačete, isplačite se. Vi ćete možda osetiti iznenadni nalet sreće ili uzbuđenja i poželećete da počnete da se smejete. Kako god da se osećate, samo dopustite sebi to.

  1. Pomerajte vaše telo

Našim telima treba pokret. Pokušajte da pustite pesmu koju volite i pustite vaše telo da se kreće, kako god da želi da se ono kreće. Uvidite da li ste se izgubili u pesmi. Vi možda samo uvidite da doživljavate malo radosti.

Ponekad mi se nalazimo u tolikom emocionalnom bolu da se plesanje ili igranje jednostavno ne čini mogućim. U tim slučajevima, time što ćete izaći napolje i prošetati, može pomoći da se vaše raspoloženje podigne i napravi veliku razliku u vašem danu. Pokušajte sa jogom ili sa šetnjom po prirodi. Pokretanje tela omogućava da energija teče i pomaže pri oslobađanju zaglavljenog bola.

Zapamtite da su ljudska bića takva da traže zadovoljstvo i da beže od bola, pa vi verovatno nećete biti uzbuđeni da uradite bilo koju od ovih stvari. Uradite ih svejedno. Pokušajte bar jednu. Primetićete razliku kod toga kako se osećate i to će vam biti podsticaj da nastavite da osećate sva vaša osećanja. Vi ćete se zauzeti za sebe, vi ćete dati sebi ljubav i vi ćete se oporaviti.

Prevod: Psiho ćoše

Izvor: Mindbodygreen

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.