24 znaka visoko senzitivne osobe

Da li ste visoko senzitivna osoba? Da li znate nekoga u vašem ličnom ili profesionalnom životu ko je možda visoko senzitivan? Visoka senzitivnost može biti definisana kao akutan fizički, mentalni i emocionalni odgovor na spoljne (socijalne, okolne) ili interne (unutar-lične) stimulanse. Visoko senzitivna osoba može biti introvert, ekstrovert ili nešto između.

Iako postoje mnogi pozitivni aspekti senzitivnih osoba (kao što je velika sposobnost da slušaju i afirmišu, velika empatija i intuitivnost, bolje razumevanje želja i potreba drugih itd.) u ovom članku ćemo se fokusirati na aspekte visoke senzitivnosti koja negativno utiče na zdravlje, sreću i uspeh i često komplikuje veze. U daljem tekstu navedena su 24 znaka koji ukazuju da je osoba visoko senzitivna.

Dok mnogi ljudi mogu iskusiti neke od ovih znakova s vremena na vreme, visoko senzitivna osoba će verovatno “osećati previše” i “osećati preduboko.” Neki pojedinci mogu biti visoko senzitivni na samo jedan ili dva stimulansa, dok drugi mogu biti snažno pogođeni sa više stavki sa liste.

Prva kategorija: Sopstvena senzitivnost

  1. Često imaju problem da puste negativne misli i emocije.
  2. Često osećaju fizičke simptome (stres ili glavobolja) kada se nešto neprijatno dogodi u toku dana.
  3. Često imaju loše dane koji utiču na ishranu i/ili spavanje na nezdrav način, na način da jedu ili spavaju previše ili premalo.
  4. Često iskuse tenziju ili anksioznost.
  5. Teže da “povrede sebe” kada ne ispune sopstvena očekivanja.
  6. Plaše se odbacivanja, čak i u relativno nebitnim situacijama.
  7. Upoređuju često sebe sa drugima (fizički, socijalno, poslovno, finansijski ili u drugim scenarijima) i doživljavaju negativna osećanja zbog socijalnih upoređivanja.
  8. Često osećaju bes ili ozlojeđenost zbog situacija u životu koje su delovale nepravedno, otežavajuće ili jednostavno zamarajuće.

Druga kategorija: Senzitivnost zbog drugih

  1. Često misle/brinu o čemu drugi misle.
  2. Teže da lično shvataju stvari.
  3. Nalaze da im je teško, kada ih uznemiri relativno mala neprijatnost sa ljudima, da je jednostavno “puste”.
  4. Osećaju se veoma lako povređeno.
  5. Često kriju negativna osećanja, verujući da su previše jaka, turbulentna, sramotna ili su ranjivi da ih podele; drže mnogo negativnih emocija unutar sebe.
  6. Vremenom, često diskutuju o negativnim emocijama sa drugima zato što je puno “drame” u njihovom životu.
  7. Imaju poteškoće da prihvate kritičnu povratnu informaciju, čak i kada je data razumno i konstruktivno.
  8. Često osećaju kao da su ljudi kritični, čak i kada nema jakih dokaza za to.
  9. Često preteruju na prave ili preuveličane provokacije.
  10. Često se osećaju čudno u grupnim situacijama i ne osećaju da su u stanju da oni budu tada oni.
  11. Osećaju se samosvesno u romantično intimnim situacijama; preterana briga oko partnerovog odobravanja; nerazumno se plaše da će biti osuđeni ili odbačeni od strane partnera.

Treća kategorija: Senzitivnost zbog okoline

  1. Osećaju se neugodno u velikim javnim gužvama, u sobi punoj ljudi koji pričaju, ili kada se previše stvari događa istovremeno.
  2. Osećaju se neugodno kada su izloženi jakim svetlima, jakim zvukovima, ili određenim jakim mirisima.
  3. Prenu se lako na iznenadne zvukove, brzi saobraćaj, ili druga neprijatna iznenađenja.
  4. Često se osećaju uznemireno kada gledaju ili čitaju negativne vesti iz medija. Ne vole “šok” zabavu (intenzivno zastrašujuće ili nasilne emisije, filmove i sl.).
  5. Često se osećaju nesrećno kada prate objave ljudi na društvenim mrežama.

Da ponovimo, dok neki visoko senzitivni pojedinci mogu biti pogođeni sa samo jednom ili dve osobine navedene iznad u tekstu, drugi mogu previse stimulisani sa više stvari sa liste.

Za mnoge visoko senzitivne ljude, ključ upravljanja kod preosetljivosti je da steknu emocionalni i čulni imunitet strategija, kako bi se pametno smirili i ublažili preveliku stimulaciju. Za one koji žive ili rade sa visoko senzitivnim pojedincima, efektivne komunikacione veštine su obavezne da se usvoje kako bi ostvarili pozitivne i konstruktivne veze.

Prevod: Psiho ćoše

Izvor: Psychology Today

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.