Depresija sa osmehom

Koliko ljudi zamišljate da izgleda srećno, ali se zapravo bori sa depresivnim mislima na dnevnom nivou? Tipično depresivni ljudi opisani su kao manje pokretni i manje sposobni za funkcionisanje. Ono što će vas možda ili možda neće iznenaditi, prema Nacionalnom Institutu Mentalnog Zdravlja približno 10% populacije SAD boluje od depresije, što je 10 puta više od onih koji boluju od bipolarnog poremećaja (1%) i šizofrenije (1%).

Ne proživljava svako depresiju na isti način. Neki možda čak i ne shvataju da su depresivni, posebno ukoliko im se čini da se snalaze u svakodnevnom životu. Ne deluje moguće da neko može da se smeje, funkcioniše i da istovremeno bude i depresivan.

Većina ljudi nije čula za termin “depresija sa osmehom.” Depresija sa osmehom predstavlja takvu pojavu da osoba pokazuje sreću prilikom komunikacije sa drugim ljudima, bukvalno osmehivanje, dok se unutar sebe bori sa depresivnim simptomima. Depresija sa osmehom često prolazi neopaženo. Oni koji boluju često umanjuju svoja osećanja i guraju ih u stranu. Oni možda čak i nisu svesni svoje depresije, ili ne žele da priznaju svoje simptome, zbog straha da će biti proglašeni “slabima.”

Obeležje depresije sa osmehom je tuga. Osmeh i spoljašnja fasada predstavljaju odbrambeni mehanizam, kao pokušaj da se sakriju prava osećanja. Osoba može da proživljava tugu zbog neuspele veze, izazova oko karijere ili zbog nedostatka onoga što smatraju za istinsku svrhu svog života. Tuga se može manifestovati kao stalni, preplavljujući osećaj da “nešto nije kako treba.”

Drugi uobičajeni simptomi depresije sa osmehom su osećanja anksioznosti, straha, ljutnje, umora, iritabilnosti, beznadežnosti i očaja. Ljudi koji boluju od ovih i ostalih formi depresije mogu takođe doživeti i probleme sa spavanjem, nedostatkom radosti i uživanja u prijatnim aktivnostima, kao i gubitak libida. Svačije iskustvo je drugačije. Moguće je osetiti samo jedan ili više ovih simptoma.

Još jedan način na koji možete gledati depresiju sa osmehom je nošenje maske. Ljudi koji boluju od depresije sa osmehom neće pokazati da imaju problem u spoljašnjem svetu. Oni često rade puno radno vreme, vode brigu o domaćinstvu, učestvuju u sportovima i imaju veoma aktivan društveni život. Sa maskom, sve izgleda sjajno, čak ponekad i savršeno. Međutim, ispod maske oni pate od tuge, paničnih napada, niskog samopouzdanja, nesanice i u nekim slučajevima suicidalnih misli.

Samoubistvo može biti posebna pretnja pojedincima koji boluju od depresije sa osmehom. Obično, ljudi koji boluju od klasične, ozbiljne depresije možda imaju suicidalne misli, ali nemaju dovoljno energije da se ponašaju u skladu sa svojim osećanjima. Međutim, oni koji pate od depresije sa osmehom imaju energetsku sposobnost da isplaniraju i privedu plan kraju. Zbog toga je depresija sa osmehom mnogo opasnija od klasične forme ozbiljne depresije.

Ukoliko vi ili neko koga znate možda boluje od depresije sa osmehom, dobra vest je da je pomoć dostupna. To je jedan od najlečenijih mentalnih zdravstvenih problema. Bilo da je reč o savetovanju ili psihoterapiji, moguće je da uspešno upravljate izlaskom iz ovog stanja uma i da budete oslobođeni tuge. Vaša voljena osoba ili blizak prijatelj za koje sumnjate da boluju od depresije sa osmehom možda će poricati to i možda će imati negativnu reakciju kada budete izneli vaše mišljenje prvi put. To je normalno. Često ljudi nisu svesni depresije sa osmehom i reč “depresija” može zvučati previše ekstremno. Imajte na umu da oni mogu na pomoć gledati kao da je to znak slabosti ili nešto što je potrebno samo ozbiljno poremećenim osobama.

Pored savetovanja ili psihoterapije, oni koji boluju mogu početi izlečenje tako što će se otvoriti prema svojoj okolini. Mogu izabrati jednog bliskog člana porodice, prijatelja, ili bilo koju osobu od poverenja i redovno sa njima pričati o osećanjima i brigama. To može pomoći kod ublažavanja simptoma. Važno je da osoba ne brine o tome da je teret. Ponekad mi zaboravljamo da su ljudi oko nas srećni kada mogu da nam pomognu, isto kao što bi i mi to učinili za njih. Otvaranje i deljenje osećanja jeste ključni element u nošenju sa depresivnim simptomima.

Sve dok nastavljate da poričete ili izbegavate ono što vas čini da se osećate prazno, biće nemoguće da se problem reši. Kada se depresivne misli i osećanja ne podele, one obično porastu i postanu još gore. Ono što je najbitnije je da pokušate da se otvorite.

Prevod: Psiho ćoše

Izvor: PsychologyToday

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

w

Povezivanje sa %s