22 stvari koje će jedino ljudi sa socijalnom aksioznošću razumeti

Vi “znate vežbu.” Ljudi svuda oko vas se smeju, šale, pričaju i uživaju u tuđem društvu, ali vi ne možete da naterate sebe da učestvujete – vi imate socijalnu anksioznost. Ali i dok se osećate tako usamljeno, vi bi trebalo da shvatite da vaše stanje dele milioni ljudi širom sveta.

Pa, evo i male vežbe. Kada budete išli ulicom danas ili sutra, brojite do prvih desetoro ljudi koji prođu pored vas; jedan od njih ima socijalnu anksioznost takođe. Druga stvar koju treba da znate je ova; vi niste ludi – neke od vaših misli su iracionalne, da, ali su iste takve misli impulsivnih ljudi i mnogih drugih. Niko od nas nije imun na njih.

Ipak, vi imate specifično ponašanje koje niko drugi ne može zaista da razume i u daljem tekstu ćemo prikazati najčešće stvari koje vam se dešavaju.

  1. Vaša idealna zamisao da idete na večeru podrazumeva da poručite hranu ili da je pokupite usput kolima.

Vi ili donosite hranu kući, ili, je pokupite kolima, pa jedete na parkingu. Vi jednostavno ne želite da uđete u restoran, sednete za sto i budete u blizini ljudi i te buke. Vi zavidite prijatnim razgovorima koje ljudi imaju jedni sa drugima i čak i sa strancima, ali vi ne možete da ubedite sebe da budete inicijator socijalne konverzacije.

  1. Vaša ideja divne večeri je ostanak kod kuće uz televizor, knjigu, ili Internet.

Vi ste sposobni da komunicirate putem Fejsbuka ili Pinteresta, ali sa osobom vi ne možete da nađete reči. Tako je lako komunicirati kada ne morate to da radite lice-u-lice i ne shvatate zašto je to tako.

  1. Vi uvek osećate pritisak kada treba da idete na zabavu.

Vi dođete, sigurni da vas svi osuđuju ili procenjuju i nalazite izgovor da odete ranije, ili, ukoliko niste u mogućnosti to da uradite, vi nalazite ćošak gde se možete osećati sigurno. Ukoliko vas upoznaju sa nekim, vi ne možete da nađete reči da započnete razgovor sa tom osobom i ukoliko ona/on to pokuša, vi odgovarate sa jednom rečju ili u kratkim frazama. Ta osoba uskoro odlazi u potrazi za više interesantnim razgovorima drugde i vi se osećate napušteno.

  1. Vi imate samo 1-2 prijatelja, ne želite zaista više i ne tražite nove veze bilo kakve vrste.

Vama je dobro ukoliko ne viđate tih 1-2 prijatelja često, iako uživate u njihovom društvu. Oni vas pozivaju na društvena okupljanja, ali vi smišljate izgovore zašto ne možete da prisustvujete. Vi jedino želite da budete sa njima kada se samo nalazi nekoliko vas.

  1. Vi nosite vaš ručak na posao.

Ne zato što je jeftinije, već zato što vam treba izgovor da ne idete na ručak sa vašim kolegama. Kada ste pozvani na ručak, vi nalazite izgovor zašto niste u mogućnosti da dođete i naposletku oni prestaju da vas pozivaju. Ljudi vas vide kao anti – socijalnu osobu iako se, u stvari, vi samo plašite i ne umete da objasnite zašto.

  1. Vi niste u mogućnosti da doprinesete razgovoru koji se odvija u vašoj blizini.

Čak i kada imate da dodate nešto dobro nekom razgovoru, vi to ne radite, zato što se plašite da će neko misliti da je to što kažete bezvredno ili da će možda početi da to i kritikuje.

  1. Vama se čini da ste umorni sve vreme.

Ovo nije zato što se vi bavite nekim napornim aktivnostima, već je pre rezultat života u konstantnom stresnom stanju. Hronična anksioznost je iscrpljujuća i uskoro ćete uvideti da je san izlaz iz svega toga.

  1. Vi doživljavate da vam srce ubrzano lupa, znojite se i teško dišete kada se nalazite u neugodnim socijalnim situacijama.

Ovo su fizičke reakcije na vašu anksioznost i vi ih ne možete kontrolisati. Vi ste sigurni da svi oko vas primećuju ove fizičke odgovore i to čini da vi želite da sklonite sebe iz te situacije još više.

  1. Vi ste preplavljeni kada se u sobi nalazi više od nekoliko osoba.

Svaki šum, svetlo, miris i događaj koji se odvija, vi ne možete da procesuirate sve to ili da isfiltrirate stvari. To je kao da ste izbombardovani sa previše stvari odjednom i za rezultat vi idete u  “beži” mod i tražite bilo koji način da se sklonite iz te situacije.

  1. Vi ćutite kada nekoliko ljudi priča.

Vi idete u svoju zonu komfora u kojoj se osećate da ste bar na kratko sigurni. Vi isključite sve oko sebe i ljudi oko vas često su zbunjeni vašim ponašanjem. Ponekad, oni mogu misliti o vama da ste rezervisani ili nepristojni, iako vi imate jaku želju da budete deo socijalnog iskustva.

  1. Vi se preterano brinete oko vaše kose, vašeg tena, vaše haljine i uopšte celokupnog vašeg izgleda.

Baš zato što ste sigurni da vas svi ostali osuđuju i procenjuju na osnovu ovih stvari. Zapravo, većina ljudi zaista ima svoje probleme, svoje sopstvene prioritete i njihove misli nisu okrenute ka vama. Vama je nemoguće da prihvatite ovo, čak iako vi stvarno shvatate da je vaše mišljenje trenutno iracionalno.

  1. Vi škripite zubima.

Škripanje zubima ili stiskanje vilice kao da je gotovo kompletno nesvesno ponašanje (što u većini slučajeva i jeste). Vi niste sposobni to da zaustavite, iako čak i znate da to nije zdravo i sigurni ste da će to drugi primetiti i misliti da nešto nije u redu sa vama. Međutim, nemojte biti depresivni! Vi niste sami! Ono što je najvažnije – postoji način koji može doneti malo olakšanja i učiniti da vaš život bude mnogo više udobniji.

  1. Vi ne možete da spavate ili da dremate tokom dana, zamišljate najgore moguće scenarije.

Čak i kada razumete da se te misli verovatni neće nikada ni desiti. Ova aktivnost samo služi da poveća nivo vaše anksioznosti i vašu kontinuiranu potrebu da se izolujete. Ponovo, vi razumete da je vaše razmišljanje negativno, ali vi nemate sredstva i načine da ga isključite i da mislite o pozitivnim stvarima u vašem životu.

  1. Vi ste skloni paničnim napadima.

Događaji vas parališu i uzrokuju da tražite medicinsku pomoć, ali zapravo pravi krivac je vaša anksioznost. Ništa nije fizički loše sa vama, ali vi ste ubeđeni da jeste. Mudriji lekar će verovatno shvatiti o čemu se radi i preporučiti vam savetnika ili terapeuta koji će moći da vam pomogne. Prihvatite ovo kao gest ljubaznosti, ne kao uvredu.

  1. Vi ne možete da smislite bilo šta što bi rekli na sastanku.

I vas ta osoba ne pita ponovo, jer pretpostavlja da vi niste zainteresovani. Vi bi zaista želeli da imate vezu, ali ne možete da naterate sebe da pričate o vašoj socijalnoj anksioznosti i počinjete da mislite da vi jednostavno nećete imati romantičnu vezu. Ovakvo razmišljanje stvara još anksioznosti i možda depresiju. Srećom, ukoliko nađete pravog doktora, postoje dostupni lekovi koji mogu pomoći. Vi treba da pronađete hrabrost da potražite pomoć, međutim, čak i to je teško, jer ste vi tako sigurni da će vas osuđivati zbog vaše “slabosti.”

  1. Vi paničite kada Vam telefon zazvoni u čudne sate.

Isto važi i za kucanje na vrata, a vi niste još obučeni. I dok se drugi samo nasmeju tim stvarima, vi ulazite u začaran krug, zato što ste sigurni da ćete vi biti osuđeni zbog načina kako ste izgledali ili što ste bili tako lenji da niste još uvek “pripremljeni” za vaš dan.

  1. Vi želite da drugi shvate vašu anksioznost, ali imate poteškoća da im to i objasnite.

Vi ne želite da pokažete takvu vrstu slabosti iz straha da ćete biti osuđivani ili tiho kritikovani. U stvari, večina ljudi je empatična i razumeće ukoliko im date šansu, ali čini se da vaš strah uvek stane tome na put.

  1. Vi ne znate da objasnite zašto želite da budete sami, iako vas drugi stalno zovu ili pritiskaju da učestvujete u socijalnim aktivnostima sa njima.

Vremenom, oni prestaju da vas pitaju da im se pridružite i to povećava vaše uverenje da vas ne vole. Kada idete sami u restoran, vi nosite knjigu, ili “posao,” ili laptop sa sobom, tako da ljudi “misle” da ste zauzeti i tako vas neće “uznemiriti” sa iznenadnom konverzacijom. Čak će i konobar/konobarica veoma brzo uzeti vašu porudžbinu i povući se. Ova izolacija je bolja varijanta za vas, zato što se vaša socijalna anksioznost neće videti – svi će jednostavno misliti da ste vi veoma zauzeta osoba koja “radeći” provodi ručak ili večeru.

  1. Vi gradite vaš “socijalni” život oko vaših članova porodice, zato što su oni “bezbedni.”

Oni vas poznaju i zato što se odrasli među njima, vi stvarno možete da pričate. Ukoliko sestra dovede dečka, međutim, vi ćete ga izbegavati i provoditi više vremena u kuhinji sa vašom mamom ili ostalim sestrama i braćom.

  1. Vi ste skloni da imate ljubimca, obično psa ili mačku.

Vi možete sigurno da se brinete za tu životinju, da pričate sa njom, mazite je i imate emocionalnu vezu, koju niste sposobni da imate sa ljudima.

  1. Vi veoma retko putujete iz zadovoljstva, sem ako to nije sa porodicom ili onih 1-2 veoma bliskih prijatelja.

I iako Vi uživate u iskustvu sa ovim ljudima, ukoliko se stranci pojave u hotelu, na plaži ili na bazenu ili bilo kada tokom putovanja, vi se “zatvorite,” i niste u mogućnosti da uživate u njihovom društvu. Vi ćete izbegavati odmore koji uključuje krstarenje, izlete i ostale stvari koje će vas “baciti” među druge ljude.

  1. Vi možete videti poznanika iz daljine i baš zato što ne znate šta da kažete, vi odlazite putem gde ne možete biti primećeni.

Ukoliko vas vide i ta osoba krene da vam prilazi, vi ćete imati veoma kratku konverzaciju i napomenuti da imate sastanak i da morate da idete.

Preveo: Psiho ćoše

Izvor: Lifehack

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.