Perfekcionizam i depresija

Mnogi on nas koji se bore sa depresijom imaju problem sa perfekcionizmom.

Nama depresija konstantno govori da nismo dovoljno dobri: da bi trebali više da se trudimo, da radimo bolje. Govori nam da treba da budemo savršeni u svakom delu svog života – a kada nismo, mi smo neuspešni.

Ali istina je da mi ne moramo biti savršeni u svakom delu svog života. Mi čak i ne treba da težimo perfekcionizmu. Evo i zašto.

Niko nije savršen

Niko nije savršen – svi prave greške. Jurenje perfekcionizma može biti iscrpljujuće, može odvlačiti energiju i uzaludno je. Pravljenje grešaka je ljudski, a perfekcija mit.

Naše najbolje je dovoljno dobro

Niko ne može od nas da traži da uradimo više od našeg najboljeg, a naše najbolje različito je za svaku osobu. Depresija može da umanji naše ciljeve. Pre bolesti, naše najbolje moglo je biti unapređenje na poslu, ili dobijanje čistih 10.-ki na ispitima; sada, naše najbolje može biti samo da se pojavimo, ili da se pomerimo iz našeg kreveta do dnevne sobe. Samo mi znamo da li radimo najbolje, a naše bolje je dovoljno dobro.

Preisptajte vaša očekivanja

Depresija čini da i najednostavniji svakodnevni zadaci budu izazov. Stoga kada smo bolesni naši snovi i ciljevi mogu izgledati veoma daleko. Mi ne treba da dignemo ruke od naših snova, ali mi treba da budemo realni sa očekivanjima koja imamo od sebe. Mi treba da se fokusiramo na to šta možemo uraditi sada i da prihvatimo da ostalo mora da sačeka neko buduće vreme. Jednoga dana mi ćemo biti u boljoj formi da krenemo da to i ostvarujemo.

Takođe je veoma važno da proverimo naše ciljeve i očekivanja. Da li su oni stvarno dobri za nas? Da li stvarno želimo da ih ostvarimo – ili mi smatramo da treba da pravimo proizvoljne ciljeve zato što mislimo da bi tako ‘trebali’? Da li pokušavamo da ispunimo očekivanja drugih ljudi od nas pre nego da pratimo sopstvena?

Potrebno nam je vreme

Depresija nas može u potpunosti oboriti sa nogu. Ona može oduzeti uživanje iz stvari koje smo voleli da radimo, tako da mi dižemo ruke od našeg hobija. Ponekad mi nećemo moći da budemo sposobni da radimo ili studiramo, takođe.

Povratak na poslove ili stare hobije nakon perioda depresije nije lako – mi se nismo bavili njima nedeljama, mesecima ili čak godinama, tako da se nećemo vraćati na njih po našem starom standardu. I to je u redu. Bilo ko, ko nije radio nešto neko vreme ispadne iz štosa i kako depresija zamagljuje sve, povratak može biti još teži. Mi treba da budemo strpljivi sa sobom i da vežbamo saosećanje. Trebaće nam vremena da se vratimo gde smo nekad bili.

Dozvoljeno nam je da se zabavljamo

Ne mora sve što mi radimo da bude sa razlogom, ili sa krajnim rezultatom i mi ne moramo da budemo dobri u svemu što radimo. Mi možemo raditi stvari samo zbog iskustva: da zabavimo sebe, da probamo nešto novo, ili da izađemo iz kuće. Zabavljati se i raditi stvari u kojima uživamo od velike su važnosti za naše psihičko zdravlje.

Budite dobri prema sebi

Svakoga dana, mi se budimo i nastavljamo da pokušavamo i dajemo sve od sebe kako bi upravljali našim životom pored depresije. Budite dobri prema sebi.

Vi radite najbolje što umete i to je dovoljno dobro. Savršeni ste takvi kakvi ste.

Preveo: Psiho ćoše

Izvor: blurt

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.