Depresija: Kako sebi biti prijatelj

Biti prijatelj samom sebi može biti stvarno teško kada smo depresivni. Depresija pustoši naše samopoštovanje i mi smo često veoma zlobni prema sebi. Mi sebi govorimo stvari koje nikada ne bi rekli drugoj osobi. Mi se ophodimo prema sebi na način na koji se nikada ne bi ophodili prema drugim ljudima.

Samopoštovanje i saosećanje prema sopstvenom biću od presudnog su značaja u prevazilaženju depresije, ali teško je biti dobar prema samom sebi, kada imamo užasne misli koje konstantno cirkulišu po našoj glavi. Kako bi rešili ovaj problem, od pomoći može biti da zastanemo i razmislimo o tome kako bi bilo da se ophodimo prema sebi na način na koji bi se ophodili prema najbližem prijatelju. U ovom članku, mi ćemo podeliti sa Vama par primera kako bi mogli to da uradimo.

Potražite pomoć

Ukoliko blizak prijatelj dođe u fazu da je život težak, mi ćemo ga ohrabriti da potraži pomoć. Oni se mogu boriti sa staranjem o deci, svojim poslovima, svom zdravlju, ili nečem drugom. O čemu god da je reč, mi ćemo ih ohrabriti da pričaju sa svojim okruženjem.

Mi treba da pokušamo da uradimo isto i za nas. Mi treba da se obratimo našim prijateljima, članovima porodice, zdravstvenim stručnjacima, ili drugim ljudima koji nam mogu pomoći. Mi zaslužujemo pomoć i podršku.

Budite iskreni

Iskrenost i poverenje važni su za prijateljstvo, ali mi nismo uvek iskreni prema sebi. Ponekad se borimo, ali govorimo sebi da smo dobro. Ponekad smo umorni, ali govorimo sebi da treba jednostavno da radimo više. Ponekad mi trebamo da rešavamo važne stvari u našem životu, ali mi jednostavno “nabijemo glavu u pesak”.

U životu pomaže da budimo iskreni prema sebi što je više moguće. To može biti teško kada nam depresija govori laži o nama samima – ali ukoliko možemo da pronađemo put kroz negativne misli, mi ćemo moći da dođemo do same suštine ko smo i šta istinski želimo. Savetovanje ili terapija – ili razgovor sa prijateljem može biti od pomoći. Jednom kada budemo iskreni prema sebi, mi možemo takođe biti iskreni prema drugima o našim potrebama.

Proslavite uspehe

Kada naši prijatelji postignu nešto, mi smo srećni zbog njih. Mi slavimo sa njima! Nije važno da li su oni dobro uradili ispit, izašli iz kreveta po prvi put posle tri dana ili nešto drugo. Mi se i dalje ponosimo njima.

Mi bi trebali da pokušamo da proslavimo i naše uspehe takođe. Sama činjenica da ustajemo svaki dan pored depresije, već je veliki uspeh. Sve što uradimo povrh toga je bonus. Mi bi trebali da budemo ponosni na sebe, za sve što postignemo tokom svakog dana.

Ponudite utehu

Da je naš najbolji prijatelj tužan, mi bi znali najbolji način da ga utešimo. Neki ljudi mogu naći utehu tako što će se umotati u ćebe. Drugi je mogu pronaći u svom omiljenom jelu ili u svom omiljenom filmu.

Nakon teškog dana, umesto da se dodatno iscrpljujemo, mi treba da budemo dobri prema sebi i treba da tešimo sebe.

Svakodnevna briga

Može biti veoma jednostavno da ispustimo svakodnevnu brigu o sebi kada se depresija pojavi. Ukoliko bi primetili da se naš prijatelj bori sa svakodnevnom brigom o sebi, mi bismo mu pomogli.

Potrebno je da budemo svesni trenutka kada naša svakodnevna briga o nama samima počinje da popušta. Bilo bi od pomoći da angažujemo neku pomoć kako bi se vratili na dobar put pre nego što popusti previše, ukoliko je to moguće.

Sa solidnom podrškom, mnogo je lakše organizovati sve u životu. Mi možda nećemo biti u mogućnosti da organizujemo sve što smo trebali. Ali time što smo obavili par stvari može pomoći našem raspoloženju i samim tim i osećanju da malo više upravljamo našim životom.

Oprostite

Svi mi pravimo greške. Kada naši prijatelji pogreše, mi im oprostimo.

Mi se ne razlikujemo od drugih ljudi, zato treba da oprostimo sebi kada pravimo greške. Oproštaj može biti veoma moćan. Ukoliko je depresija odložila naše planove i mi se ne nalazimo na mestu gde smo oduvek mislili da ćemo biti u životu, mi treba da oprostimo i sebi. Nije naša krivica što nismo bili dobro. Mi radimo najbolje što umemo.

Upoznajte sebe

Bliska prijateljstva formiraju se kada poznajemo drugu osobu. Ono što vole, ne vole, humor, vrednosti i slično.

Ovo se odnosi i na vezu sa nama samima, takođe. Depresija može da ukrade naš identitet i da nas učini potpuno nesigurnima sa time ko smo. Uzimanje vremena kako bi upoznali sebe ponovo može biti od velike važnosti.

Idite na put

Kada se nađemo sa našim prijateljima, mi radimo zabavne stvari zajedno. Mi ćemo možda ići u bioskop, posetiti botaničku baštu, ići u muzej, ići u kupovinu ili uživati u šetnji po prirodi.

Stvari u kojima uživamo sa našim prijateljima možemo često raditi i sami. Ovo je posebno od pomoći ukoliko se osećamo da nam društvo neće prijati. Odlazak na put izvlači nas iz kuće i omogućava nam da procenimo da li mi možemo da uživamo u različitim stvarima ponovo. Takođe, pomaže nam da upoznamo sebe.

Budite ljubazni

Najvažnije stvar je da pokažemo ljubaznost prema sebi. Što je više moguće, mi treba da se ophodimo prema sebi sa saosećanjem i razumevanjem koje pokazujemo prema drugim ljudima.

Depresija je siledžija: čini da se osetimo malo i govori nam da mi zaslužujemo da budemo nesrećni. Tako što ćemo biti prijatelji sami sebi mi pokazujemo depresiji da vredimo više od toga. Kao i svaka druga osoba, mi zaslužujemo ljubaznost i mi zaslužujemo poštovanje.

Prevod: Psiho ćoše

Izvor:  blurt

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.